Roadtrip vol. 3


Efter det lilla missodet med var kara van Beatrice lyckades vi genom nagon slags road assistence fa tag i en gratis hyrbil sa att vi skulle kunna kora ner igen. Man hade kanske kunnat tanka sig att man far en trakig bil utan nagot extra, men inte vi. Vi far en helt ny, blankande svart Holden 2010. Helt plotsligt kunde vi gasa fran noll till hundra pa tre sekunder (istallet for tre minuter, Bettan ar ingen blixt direkt), lyssna pa musik ur osprakande hogtalare och inte bli overrostade av en doende motor. Helt underbart.

Nu befinner vi oss i Surfers Paradise - en helt grym stad. Ryktet kring staden ar inte det basta, atminstone inte det jag hort, men jag tycker om den. Faktiskt har jag borjat fundera pa at flytta hit efter att ha bott i Sydney och jobbat ett tag, men det ar bara spekulationer an sa lange.

Ikvall ska vi och kalasa. Gardagen blev inte riktigt som vi tankt oss nar vissa i sallskapet (inga namn namnda grabbar...) borjade spela dricklekar i baren. Ha! Man maste faktiskt bara skratta at det. Alkohol rubbar bevisligen ens omdome en aning.



Nya bilen. Not too bad, hey?

/Mollan

Kommentarer
Postat av: Martin! Martin! Martin!

Hej kusinen! Hoppas att du har det bra där i Australien (du har faktiskt aldrig sagt om allt är bra eller inte =P ). Var det inte läskigt med fallskärmshoppning? Ha så kul! =)

2010-09-28 @ 19:55:08
URL: http://www.se
Postat av: Sofia dB

haha det är nog bara du som lyckas med en sån sak mollyplupp, förövrigt är jag otroligt jävla avis! Jag menar, hur awesome låter inte Surfers Paradise? Hoppas att lite bilder kommer upp snart.

2010-09-29 @ 08:53:03
URL: http://upupaway.blogg.se/
Postat av: big broe

Du har skrivit fel i ditt inlägg. Det var bara en person som lekte drinklek med bartendern... Annars välskrivit, var ett tag sen du uppdaterade känner jag. Förväntade mig att få läsa ett sorgefullt inlägg om när dina två favoriter lämnade landet, men icke!

2010-10-06 @ 11:21:36
Postat av: 已知 Mohammedi Al-debis™

Vad ska du göra idag då ?



» Följa varandra via blogl♥vin?

2011-03-13 @ 15:59:18
URL: http://mohammedialdebis.blogg.se/
Postat av: Rasmus Lindström

Hej, skulle vilja komma i kontakt med dig gällande ett länkbyte mellan din blogg och Luftgrop.se



Vänligen,



Rasmus Lindström

[email protected]

2011-03-23 @ 10:26:39
URL: http://www.luftgrop.se
Postat av: Trees london

gött! låter asnice! älskar att åka runt i bilen med dundrande högtalare :D

2011-04-27 @ 19:10:30
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0