Livsstilen

Idag regnar det i Sydney, men det ar ingen som deppar over det. Jag vaknade precis (har vant helt och hallet pa dygnet) och har nu varit och kopt cappuccino tillsammans med Niklas pa ett narliggande cafe. Det var fantastiskt gott. Min langtan efter kaffe vaxer efter varje dag, sa jag borjar bli lite orolig over hur jag ska overleva var roadtrip. Niklas lugnade ner mig genom att saga att vi far kopa snabbkaffe - han ar dagens hjalte. Semestern ar raddad gott folk.

Igar var jag, Mikki och Cristoffer inne i stan for att jag skulle kunna visa dem runt lite. Jag hittade battre an jag trodde. Forst lyckades jag valja ratt buss dit, valde att ga av pa den station jag ville och sedan hittade jag till baren som Niklas syster satt pa. Ni kan kalla mig The Master of Sydney numera. Dock valde jag att vila min lever en aning och avstod frana att dricka Carlton Draught.

(Nej mamma, jag kommer inte att bli alkoholist.)

Killarna ar ganska matcho har. De har nagon teori om att tjejer vill bli raddade, nagot som jag mest blir irriterad pa. Jag och Hanna (Niklas syster) stod utanfor baren och tog det lugnt, varpa en hemlos man kom fram och fragade om vi kunde avvara en dollar. Han var inte hotfull pa nagot satt, men anda skulle tva stycken byggarbetare komma fram och dumforklara honom for att han "fragar tva tjejer om pengar bara for att han fuckat upp sitt liv". Men come on! Hade han varit ett problem hade vi val fragat er om hjalp? Jag ville nastan ge den hemlosa killen hundra dollar bara for att hamnas pa den otrevliga byggarbetaren.

Nu ska jag och Niklas forsoka ordna biljetter till morgondagens rugbymatch - Rabbitohs spelar. GO BUNNIES!

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0