I punktfom

Hejhejhejhej.

Jag har kant mig sa daligt organiserad de senaste dagarna att det kanns som att jag maste styra upp mig sjalv genom att skriva min update i en punktlista. Kanske underlattar det for eventuella lasare ocksa, so here we go:

- Vi var ute igar och det var himla roligt. Vi gick till ett stalle som hette "Goldfish", vilket jag tyckte var lustigt eftersom det ar mitt smeknamn. Det kan inte vara en dalig klubb om den heter Goldfish

- Jag har mer hemlangtan an jag trodde att jag skulle ha. Pa nagot satt var jag overtygad om att sa fort jag kom ivag skulle allt kannas lattare, men sa ar inte fallet. Jag saknar manga manniskor hemma tokmycket, ibland sa mycket att det gor ont i hela kroppen. Dock tror jag att det blir battre efter nagra veckor, jag maste bara komma in i lunken lite har.

- Markos bror Miodrag och kompis Christoffer har anlant. Lagenheten ar nu overbefolkad och kaosartad. Antagligen ar det bara att vanja sig med tanke pa att jag ska sitta i samma van som dem i tre veckor sen.

- Miodrags fot blev overkord igar. Den kanske ar bruten, det aterstar att se. Han blev forvirrad over vanstertrafiken och tittade at helt fel hall i gatan. Rackarns.

- Var van ('our van', inte 'our friend') ar fortfraande lika fin. Niklas gar ner mest hela tiden och for att se att den mar bra. Marko har foreslagit att den ska heta "Roger", nagot som jag staller mig skeptisk till. Den maste ha ett fint namn, typ "Sweetheart" eller "Baby". Nagot typiskt brudigt och larvigt for ratt kansla.

- Jag langtar efter uppdateringar fran Sverige. Kan inte alla bara skriva en mening om vad som hander hemma? I'm dying to know!

- Min australien-accent ar bristfallig, men jag jobbar pa det. Bland annat anvander jag mig numera av uttrycken "wanker" (uttalas wankah) och "fuckin' oaf". Yeah. Vanta bara, I'll get there.

- Jag, Marko och Niklas ska ta surflektioner tillsammans. Inom en mycket snar framtid kommer jag att vara surfmaster.

- Niklas syster kanske kan ordna jobb at mig pa cafet dar hon jobbar. Det vore helt fantastiskt. Har aldrig druckit sa god cappuccino som jag gor dar.

- Niklas ar den enda har som forstar mitt kaffebehov. Nar jag vaknar vill jag rusha in till stan for kaffe, medan Marko inte bryr sig alls. Marko foredrar varm choklad.

- Idag ska jag ge Miodrag och Christoffer en rundtur i Sydney. Haha! Eh... Har Niklas och Marko missat att jag har det samsta lokalsinnet i varldshitorien? Det ar inte for intet som jag kallas "Goldfish" och "Nemo". Det kommer sluta med att jag far ta en taxi hem. We're doomed.

Nu ska jag tillbaka till var overbefolkade lilla lagenhet och se om nagon har vaknat. Mitt koffeinbehov har borjat ge sig till kanna.

/Molly


Kommentarer
Postat av: Jullanbullan

"Niklas gar ner mest hela tiden och for att se att den mar bra" - HAHAHA Heja Roger! Jag vill se en bild!



Här hemma händer det egentligen ingenting- förutom att Erkan och jag ska ha en fet ölhävar-kväll ikväll för att sörja att alla fina vänner har lämnat oss oss. .....eheheh bajs. Men det låter som att ni har det bra, langa bilder nuråååå :)



2010-09-03 @ 11:09:34
Postat av: Lillan

(föregående meddelande kom från jullan)



Här rullar dagarna på, har suttit och dött på Folksam en vecka nu, så de e kul.



Något som dock är något roligare är att jag fåttbankmöte om lånelöfte nästa vecka, samt att jag börjat gå på en massa visningar:)

Egen lägenhet nästa.



Ikväll som föregående skrivit är det dags för ölhävarkväll ikväll med Bullen:D



Å om två veckor åker Erika till creta;)



Saknar dig sjukt mkt....redan!

Vem ska jag nu prata med om min besatthet;)

Ta hand om dig!



Puss puss PUSSS:<3



2010-09-03 @ 13:32:42
Postat av: Kakan

BRALLAN!



Vi saknar dig också som tokiga! Känns helt knas att ha ett helt nytt liv. Inget stämmer liksom. Men det går över, hemlängtan. Jag hade precis sån som du hade, som gjorde ont i hela kroppen, men knasigt nog så går det över :)



På tisdag skriver jag kontrakt på världens finaste lilla lya :D:D:D:D Annars börjar skolan rulla på på riktigt nu.



Fortsättning följer i bloggen <3<3<3

2010-09-04 @ 13:59:26
URL: http://www.javlarigavle.blogspot.com
Postat av: Big sis

Jag saknar dig SÅKLART



i övrigt måste jag säga att sverige laddar för valet den nittonde. opinionsundersökningar aaaaall the time (alliansen leder, sd utanför riksdagen, historiskt dåligt för s) Soft för dig att du klarat av din demokratiska plikt redan.



jaha. det var det politiska läget pööömp <3

2010-09-05 @ 22:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0