Upp och ner och down under

Det varierar något så sjukt med hur jag känner när jag tänker på Australien. Just nu känns det läskigt. Jag vill bara boka biljetten så jag slipper tänka på det mer, men å andra sidan - what's the rush? Jag kommer nog att hitta en bra biljett och fixa visumet inom kort. Jag borde faktiskt inte känna mig stressad what so ever. Skönt att ha det klargjort.

Jag har tänkt på en sak gällande mina kära arbetskamrater. Det är lite skriúvat, tycker jag. Det handlar om människorna som, när jag köper kakor till kontoret, fullkomligen mular i sig dessa med en sällan skådad frenesi. Nästan skrämmande, om jag får uttrycka mig så. Det roliga i detta kommer dock nu: Trots att de med glädje tjockar i sig chocolate chip-kakor, låtsas de ändå vara "nyttiga" genom att ha lättmjölk i kaffet! Det är så kul! Man sparar kanske högst 10 kalorier genom att välja lättmjölk istället för vanlig mjölk, men förlorar mycket mer än så rent smakmässigt. Är det inte ett mysterium? Det tycker jag.

/Molly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0