Tuesday morning

Vaknade pigg (!) i morse. Jag blev nästan chockad. Det hör inte direkt till vanligheterna att jag vaknar upp och känner mig som en nyponrosdoftande prinsessa, men idag verkar vara ett undantag. Another day in paradise, med andra ord!

Det gör ont att knappa på tangenterna idag, jag är helt öm i fingertopparna efter nagelfixningen igår. Är inte det helt sjukt? Hon var så hårdhänt med nagelfilen att mina fingertoppar var röda efteråt! Det som faktiskt borde betraktas som ännu sjukare är att man låter sig utsättas för den smärtan bara för att få lite fräscha naglar. Jag ser det dock som ren självbevarelsedrift - smärtan man får utstå vid manikyren är inget mot den psykiska smärtan det skulle innebära att behöva se mina naturliga naglar varje dag, hehe. Skämt åsido, de är faktiskt extremt fula.

En liten bitter tanke: Kolla in väderprognosen idag. I hela södra Sverige ska det vara askallt, blåsigt och regnigt. Så tittar man på Norrland (fuckingfucknorrlänningar.....) och de ska få tjugofem grader celsius och sol! Vad hände där? Vart är världen på väg? Jag tror verkligen att vi behöver vara oroliga om Överkalix har det varmare än Stockholm.

Den globala uppvärmningen gäller tydligen endast norra Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0