Spendera eller ej

Det har gått förvånansvärt lätt att inte spendera pengar den här månaden. Att inte köpa några kläder har inte ens varit en ansträngning, vilket jag definitivt trodde att det skulle vara.

Nu börjar det bränna lite. Nu börjar jag känna att jag är missnöjd med innehållet i min garderob och att jag verkligen borde byta ut vissa inslag i den. Gör om, gör rätt liksom. Det är fan sommar! Ska jag gå runt i yllekoftor och kaninpälsvantar fortfarande eller? Låtsas att det är minusgrader och bylsa på mig ännu en tjocktröja när jag går ut? Ska jag bli en sådan där skum människa i tunnelbanan som alla stirrar på för att jag svettas så monstruöst i alla kläder?

Underförstått är att jag givetvis inte kommer att köpa ens en strumpa. Förvisso har en (två) ögonskuggor införskaffats, men dem bortser vi ifrån. De räknas som rena överlevnadsköp. Några nya kläder kommer inte in i min garderob any time soon.

SOL!

/Molly


Kommentarer
Postat av: Emma

Kolla in min blogg, varför alltid tjejer faller för bad guys? :)

2010-05-18 @ 13:00:42
URL: http://emmsan88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0