Solvalladrägg (men vi hade i alla fall tur med vädret)

Någon som varit på Elitloppet på Solvalla en solig dag?

I have. Igår jobbade jag som värdinna hela dagen. Till arbetsuppgifterna hörde att hämta kaffe till studiopersonal och programledare, lägga upp bullar, se till att det fanns godis och frukt och... well, inget mer. Eftersom det var utomhus i mitten av travbanan satt jag mest på gräset och solade. Inte så ansträngande, men extremt underhållande. Jag har kommit på att trav är askul!

Mindre kul är dräggen som lallar omkring där. Spelberoende, fulla, äckliga, rödflammiga, rökstinkande. Vissa var skäggiga gubbar, andra var snuskiga brats - alla var packade som idioter. De vinglade omkring där på Solvalla och tyckte att de hade stenkoll på läget, när de egentligen skämde ut sig totalt. De försökte leka Allan och vara ascoola där de stod och mulade i sig bratwurst efter bratwurst. Urk. Jag ville bara slänga ut dem. Det finns en tydlig gräns mellan "stämningsfullt berusad" och "gubbig dräggfylla" som jag tycker att alltför många överskred.

När jag skulle hem ifrån Solvalla såg jag ändå gubben som var äckligast av alla. Motbjudande. Han stod och gormade på sin stackars thailändska (eller ja, möjligtvis var hon vietnames eller malaysiska) tjej att han ville att de skulle ta tunnelbanan istället för taxi. Hon skämdes. Hon tittade bort, eftersom han nästan spottade av ilska. Jag ville ta henne under armen och spatsera därifrån, hitta en ny man till henne som inte var en idiot. Få henne att förstå att hon inte behövde stå ut med hans äckliga vanor. Gubbjävlen fortsatte sedan sitt utbrott på en polis (smart) genom att kalla henne för "jävla fitta" och andra charmerande saker. God damn, jag önskade verkligen att polisen hade langat upp pepparsprayen och matat in hela burkens innehåll i hans små grisögon.

Härligt med måndag!

/Molly



Kommentarer
Postat av: bitterfittan

eller hur ;)



vad sysslar du med idag bejb?

2010-05-31 @ 14:39:24
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0