Snubbla på mållinjen

Igår kväll satt jag framför datorn och skulle boka min biljett till Sydney. Jag var både tokglad, taggad, skitskraj, panikslagen och överlycklig på samma gång, men kände mig ändå lite lugn i att jag äntligen skulle få boka.

Trodde jag.

När jag hittat den biljett som verkade ultimat (både billig, bra tidsmässigt och med rätt flygplatser involverade) klickade jag in på den, glad i hågen. Då verkar det som att det inte går att fixa ett ombokningsbart alternativ! Hur är det möjligt? Precis när jag var helt säker och kände mig så nöjd över att jag hittat den perfekta biljetten, snubblar jag på mållinjen. Jag vill kunna boka om! Tänk om jag vill åka hem efter en månad? Eller ett år?

Det håller inte. Nu väntar jag spänt på svar från kundservice, för det måste finnas en lösning på det här.

Frustration!


Kommentarer
Postat av: Carolina

Hej Molly! Hittade precis din blogg här eftersom du skrev ett inlätt på Kakhuset om att du ska åka till Australien i höst. Jag bor här mer eller mindre permanent, så det vore kul im vi kan träffas när du kommer hit. Ang. flygbiljetten så kan jag tipsa om att på dessa långflygningar kan man ytterst sällan boka ett ombokningsbart alternativ. Dock brukar de allra flesta flygbolag gå med på att man bokar om för en viss kostnad (oftast runt en femhundra) om man gör det i tillräckligt god tid innan. Annars är mitt tips att du bokar genom en resebyrå, de brukar kunna erbjuda en slags ombokningsförsäkring för ett par hundringar. Det är så jag har bokat tidigare. Men om du trots det inte hittar ett ombokningsbart alternativ så är det bättre att sätta ett hemresedatum, och boka en returbiljett, eftersom det annars kostar nästan lika mycket att boka en enkelbiljet som en returbiljett.



Hör gärna av dig om det finns något jag kan hjälpa dig med! Jag har rest runt en hel del i Australien och kan tipsa om många härliga ställen :) Du kommer nog stortrivas här!



Ha det så bra och lycka till,

Mvh, Carolina

[email protected]

2010-05-05 @ 15:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0