Sådant man kan roa sig med

Att sätta sig ner mitt inne i stan och bara studera människor som går förbi är riktigt kvalitetsunderhållning. Det allra roligaste är att spana in folks gångstilar, för det finns så många. Mina favoriter är:

1. Catwalk-stilen. Brudar som tycks tro att de är i en musikvideo eller på en catwalk. De går med extrema höftrörelser i sina klackar, blicken stint stirrandes långt framför sig på gatan, ilskna ögon och halvöppen mun. De kör någons slags attitude-walk som är mycket roande att studera.

2. Bajsnödig-stilen. Ihopknipt rumpa, korta steg och ett sammanbitet uttryck i ansiktet. Varje gång jag ser dem bara väntar jag på att de ska stanna, se stressade ut för några sekunder när de håller handen på rumpan och sen  viska "helvete, inte igen." Jag är helt säker på att de är precis så skitnödiga som de verkar.

3. Fjortiskillar med för stora byxor: De går bakåtlutade med extremt brett mellan benen för att byxorna inte ska åka längre ner. Varannan skeund tar de tag om hällan längst bak på jeansen och rycker upp dem aningen, men på grund av deras pre-pubertala minirumpa åker de ner lika fort igen. När dessa killar springer blir situationen ännu roligare, det är humor på hög nivå!

/Molly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0