Raggningstekniker

På Allhuset vid Universitet i onsdags tjuvlyssade jag och mina vänner på en kille som tyckte att han var Guds gåva till kvinnan och att han var mästare på att ragga. Efter att ha hört hans tekniker på raggningsfronten ställer jag mig frågan om han någonsin lyckats lägra en tjej. Jag är mycket skeptisk till hans metoder. Lyssna till exempel på detta uttalande han kom med:

- Jag raggar the old school way. Jag går bara fram till en tjej och säger "nu är det dags att du kysser mig."

Min kommentar: Nej, nej, nej. Inser du gubben, att du inte ser ut som David Beckham? Han hade antagligen lyckats med den kommentaren, av naturliga anledningar. För dig däremot är omstädigheterna lite annorlunda. De flesta tjejer börjar med allra största sannolikhet att frusta högljutt av skratt om du drar en sådan line. Men hallå, vill du bli förödmjukad och tillplattad - go ahead!
    Ännu roligare är att du kallar det "old school". När du har köpt en bukett med rosor och spelat luta nedanför hennes balkong - då kan vi snacka old school.

Nästa citat är, enligt vår vän Muppen, en vinnare i alla lägen:

- Vad är du för stjärntecken? Jasså kräfta? Jag är oxe, men skulle gärna vara kräfta.

Min kommentar: Så det är så man får damerna på fall!

Jag vill påstå att det är totalt dömt att misslyckas redan vid "vad är du för stjärntecken?". Att börja babbla om sådant är så långt ifrån sexigt man kan komma. Att du dessutom säger att det fungerar "varje gång" är himla kul. Då har du ju lösningen på varje killes problem! Tänk om alla var lika kunde konsten att ragga lika bra som du, då skulle ingen gå utan partner. Ärthjärna.

/Molly
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0