Måndag i mitt hjärta

Jag kan för mitt liv inte förstå det rådande hatet mot måndagar. Vad kan egentligen vara bättre? Nya möjligheter, nya spännande saker att vänta. Det är underbart!

Fick ett roligt sms av Kakan: Jag känner mig sjukt måndagspiggochgladochjobbig, frågade precis Karin om hon haft en bra helg: "nej" fick jag bittert tillbaka. "Nehe" svarade jag och väntade på ett eventuellt "du då?". Det har inte kommit än.

Jag tycker det är roande med måndagsbittra människor. Det är något som är så kul med bitterhet, personer som går omkring och vältrar sig i sin olycka är bara sjukt underhållande. Det tycker jag inte av skadeglädje, utan endast för att de klagar över så bisarrt konstiga saker: Måndagar, vädret, ett hål i tröjan, att kaffemaskinen är långsam. Come on tråkpåsar, get your priorities straight.

/Molly - måndagspiggochgladochjobbig, för att citera Kakan.




Kommentarer
Postat av: Kakan

Hahahaha vi är verkligen världens bästa solstrålar Molly! Och jag fullkomligen äälskar det nya uttrycket "tråkpåsar"!

2010-05-10 @ 09:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0