Bästa godisaffären

Jag köper alltid fredagsgodiset till kontoret nere i Hötorgets tunnelbana, världens bästa godisbutik. Det är ingen överdrift när jag säger att de har rubbet. Gillar du att äta insekter som godis? Ja, fråga dem. Det är inte omöjligt att de har ett litet förråd av kackerlackor någonstans i en låda. Det skulle inte förvåna mig ett ögonblick.

De spelar persisk musik inne i affären, himla mysigt. Dessutom bjuder de på klubbor och chokladbitar när jag är där, antagligen för att jag är deras  kund. De måste tro att jag är helt sjuk i huvudet med tanke på att jag köper två kilo godis i veckan där. Jag försöker säga att det är till kontoret, men varför skulle de tro mig? Det är ungefär som att förklara blåtiran runt ögat med att du gått in i en dörr, när du egentligen blivit spöad - helt lönlöst.

Ja, jag får väl helt enkelt bara låtsas att jag är kapabel att smälla i mig två kilo godis varje fredag. De kommer ändå inte köpa någon av mina bortförklaringar.

/Mollsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0