SPILF

Jag läste Hannahs blogg och såg att hon använde uttrycket "SPILF" - Soccer Player I'd Like to Fuck.

För är det inte så att fotbollsspelare generellt är hotter than hell? Fotbollsspelare är liksom en egen kategori, ojämförbara med andra sportkillar. Inte lika snobbiga som golf- och tennisspelare. De har inte blomkålsöron som brottare. Inte lika aggressiva som kampsportare.

Vissa föredrar hockeyspelare framför fotbollsspelare, något som jag ställer mig mycket kritisk till. Se bara på några av fördelarna med fotbollsspelarna:
 
- De har mindre kläder på sig, vilket gör att vi kan ana härligheterna under. Hockeyspelarna är inpackade i lager efter lager av vaddering - inte lika delightful.
- Hockeyspelare har hockeyrumpor. Vissa hissar - jag dissar. Sure, det är himla gött med en vältränad gump, men när det börjar lika J.LOs har det gått för långt.
- Med fotbollsspelare slipper vi begreppet "slutspelsskägg". Usch, jag får kalla kårar av tanken på alla lurviga, svettiga snubbar som gled runt på isen under slutspelet.

I rest my case. Jag tycker att jag gjort allt rätt tydligt i den här frågan. Det går dessutom inte ens att göra en SPILF-variant åt hockeyspelare - HPILF? Vet ni varför? För det är inte meningen att man ska vilja ligga med en grabb som har slutspelsskägg.





Ja, det är bara att välja vilken av dessa man tycker känns trevligast.

/Molly

Kommentarer
Postat av: Pia Plopp

Heeey, det är väl givet att fotbollskillar är hetast?? Vem sätter emot där?

Hockeykillar är alltid ugly. Ful frissa, fult skägg, fula löständer.

2010-06-23 @ 21:30:21
URL: http://blogg.idg.se/piaplopp/
Postat av: Mikaela

Älskar din fullkomligt subjektiva framställning av ämnet. Såklart är fotbollsmännen den hetare arten. DOCK vill jag i sammanhanget lyfta fram ett lysande undantag; Henrik Lundqvist. Han är helt klart en desorienterad fotbollsspelare på vift i hockeyrinken.

2010-06-24 @ 03:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0