Skrik utanför

Jag dör av avundsjuka! Nu tar alla studenten inne i stan och åker därför runt på flaken och bara gormar av glädje. Jag skulle kunna betala för att få göra det igen. Titta bara på det fantastiska vädret ute. Själv fick jag utstå moln, regn och nästan hagel på min student (vilket knappast spelade någon roll förvisso) och har nog aldrig frusit så mycket som efter flak-åket. Dränkt i öl och skumpa med iskalla vindar som slår mot en är inte att rekommendera. Det kändes som att jag skulle dö. Vissa som stod på flaket levde i total förnekelse och ropade "NEJ, VI FORTSÄTTER ÅKA LITE TILL!" men det var så fruktansvärt kallt, att alla hade kommit till punkten vi kan kalla Ta-mig-av-det-här-jävla-flaket-innan-jag-spöar-ner-dig-och-sen-dör-punkten.

Fan nu hör jag flaken igen. Dunka-dunka musik och vrål. Visselpipor. Bilar som tutar. Jag tror att jag ska springa ut på gatan, ställa mig framför ett flak och vägra flytta på mig förrän de tar upp mig och låter mig följa med. Sen ska jag stå där och vara lika full och glad som de är. Ren lycka hade det varit.



Rätt blurrig bild (symboliserar blurrigheten i skallen, I suppose)

/Molly

Kommentarer
Postat av: bitterfittan

jag är också avis.



kan inte du och jag fixa eget firande?

2010-06-02 @ 17:12:41
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0