Kan en arg japan ta över SL?

SL lider av en allvarlig åkomma som vi här kan kalla för "renbristpåkompetensochförmågaattlösaproblem". Jag undrar verkligen hur det är möjligt att det är så extremt ofta som tunnelbanelinjerna strular pga (och nu citerar jag min vän Lillan) vagnfel, banfel, vagnbist, säkerhetsrisk, kabelfel, självmord, kopplingsfel, personalbrist, slarv, olyckshändelse eller dåligt väder. Det är banne mig alltid något strul! Hur länge har SL funnits? Don't care, men det borde vara tillräckligt länge för att kunna hålla kollektivtrafiken igång utan förseningar. 

Sist det hände var idag. Röda linjen gick en gång i kvarten, om inte mindre, eftersom det än en gång strulade med något. I morgonrusningen får inte sådant hända, folk kommer att få hjärtproblem av stressen. Det är bara i Sverige som vi låter skit hända i kollektivtrafiken, endast för att vi är så slappa. I Tyskland och Japan är de nitiskt noggranna med att allt sker enligt tidsplanen, vilket också är anledningen till att allting fungerar som det ska. Vi behöver lite mer japansk diciplin! Kan vi hyra in en arg japansk diktator som styr SL med järnhand? Som lackar ur fullständigt när tunnelbanan ankommer en millisekund för sent?

Jag skulle stå bakom och ropa "HEJA" mitt i japanens aggressionsutbrott.

Kommentarer
Postat av: Pia Plopp

Kuriosa:

I Japan har de sett på årsbasis en snittförsening på 12 sekunder och då ska man veta att de tågen går var tolfte minut och betydligt längre sträckor än här. Förseningar på 10 minuter existerar icke.

2010-06-15 @ 10:03:50
URL: http://blogg.idg.se/piaplopp/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0