Kakan har fått ryck

Ryktet säger att Kakan, min kära vän, har fått ryckningar i ögonlocket. Det roliga i det ligger inte i att hon har det just nu, utan i att hon haft det i tre dagar. Tre dagar. Jag kan inte nog uttrycka hur sjukt lustigt jag tycker att det är med dessa små cp-ryck i ögat, eftersom jag vet att det är det mest irriterande kroppen kan utsätta en för. Jag vet också att om jag hade haft dessa ryckningar i ögonlocket i mer än två minuter hade jag grabbat tag i en AK5a, tryckt mynningen mot ögat och vrålat ett hot i stil med "HUR FAN SKA DU HA DET ÖGONLOCKSJÄVEL - LEVA ELLER DÖ?"

Kakan är så lugn och sansad, stressar upp sig kanske en gång i halvåret. Därför vet jag att hon sitter med en uppdämd frustration inom sig, som ett grönt monster, vilken hon för sitt liv vägrar att släppa ut på sin arbetsplats. Antagligen petar hon bara på ögat ibland, hoppas att nerven ska chilla och sluta vibrera. Återgår till arbetet. Snart har hon petat, gnuggat, smetat, tryckt, kliat, skrapat och mosat ögat så många gånger att mascaran ligger i smulor över hela kinden, ögat är så rött att det ser ut som att hon rökt braj i tre dygn och ögonlocket så svullet att man skulle kunna tro att hon hamnat i fight med en vild grizzly.

Snart kommer utbrottet gissar jag. Stunden när Kakans tålamod är helt slut är snart kommen. Då kommer hon att springa till företagets städskåp, dra fram dammsugaren och med en sällan skådad frenesi försöka suga bort hela ansiktet. Det kommer alltså sluta med att Kakan har ett enda stot sugmärke i fejjan - och fortsatta ryckningar i ögat. Jag är nyfiken på hur hon kommer att ta sig an detta resultat.

Har ni sett Ice Age? Då lär ni känna till den lilla olycksdrabbade, manodepressiva rått-ekorren med som konstant letar efter sin nöt. Denna lilla varelse har ryckningar i ögat - ungefär som Kakan. Lycka till med ögat Cookie (och säg till om jag ska komma med k-pisten)


Där är du ju Kakan!


Kommentarer
Postat av: Kakan

HAHAHAHA JAG SKRATTAR PÅ MIG! (och gråter och inser att mitt från början lyckade smink nu är precis som mosat som du beskrivit)

2010-06-08 @ 11:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0