En helg med doft av Pripps Blå

Det kan inte misslyckas när man åker iväg ett gäng sköna människor, tar med grillmat, sjuka mängder bearnaisesås och x antal flak öl till ett landställe i Oxelösund. Fruktansvärt mysigt.

Jag har tagit årets första dopp (15 grader i vattnet) efter att ha blivit iknuffad av hjälpsamma grabbar. Jag har vunnit en ölsvepartävling - dubbelt så snabb som de andra. Vi har lekt lekar som gått ut på att göra pruttljud med munnen, låta som en säl, skrika FÖRIHELVETE och göra Tarzanljud. Vi har fått våra fötter ihopbundna och hoppat över en hel fotbollsplan på det sättet. Jag har ramlat ner i en lerpöl som följd av leken "norsk fylla", utan att ens vara full. Jag har sparkat en boll in i ribban på ett fotbollsmål, varpå bollen bollen studsade tillbaka på min näsa - så roligt att jag skrattade i en halvtimme.



Bästa helgen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0