Bikram

Jag sitter här och dricker vatten som om jag varit utan det i två dygn. Är jag törstig? Eh, nej. Jag håller på med en mycket seriös uppladdning inför en extrem kroppslig ansträngning - bikramyoga. Det innebär ett yogapass i 40 graders värme och 100 procent luftfuktighet. Man svettas ungefär två liter vatten, utan att överdriva (faktiskt är det snarare en underdrift) och man är totalt uttorkad efter. Jag provade det för första gången i lördags tillsammans med syrran, som är erfaren inom yogakonsten. Hon stod som en indisk yogi och utförde alla övningar med bravur, medan jag var tvungen att lägga mig som en toksvettig gammal säl med jämna mellanrum. Jag fick panik av värmen och av att det kändes som att jag skulle dränkas i mitt eget svett. Min liter vatten sänkte jag på två röda sekunder, så det fick jag också ångest av. Vattnet var liksom min livlina.
    Instruktören ska vi knappt prata om. Skrämmande var bara förnamnet. Kan det vara annat än skrämmande med en militant 1.60 lång man utan ett uns fett på kroppen - i speedos? Nej. He scerad the fuck out of me. "The only way to get through the pain is to endure it! Stretch! Circulation! Elbows behind the knee! If you look, you will see! If you see, you will understand!"

Det hela var lite av en nära-döden-upplevelse.

Alltså måste jag dit igen. Förstås. Man får en kick och dessutom känner man sig ren i hela kroppen, antagligen för att man svettas ut vad som än finns där inne. Syrran är eld och lågor över mitt nyvunna intresse, vilket hon också borde.

Fan vad uthållig och orädd jag kommer att bli om jag fortsätter. Som en fakir!



Snart så.

/Molly

Kommentarer
Postat av: jennifer

hahahahhahahahahahahaha, checka paketet på denna man! lite mosat kanske?

2010-06-07 @ 18:08:54
URL: http://whenloveandhatecollide.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Du var fabulous sis! Jag älskar att du uthärdade detta underbara helvete tillsammans med mig. Och du kommer garanterat att joina igen, det är ju som sagt beroendeframkallande..



För övrigt kunde mannen på bilden mycket väl vara juan himself. Med lägre bmi, ett mindre förnöjsamt leende på läpparna och större snabel hade vi haft en total dubbelgångare.

2010-06-07 @ 21:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0