Bankomatmongon

Alltså. Ärligt talat. Har någon mer än jag märkt hur långsamma folk är vid bankomater i Stockholm? Hur svårt kan det vara? De försöker, trots den tydliga bilden som sitter på bankomaten, att stoppa i kortet upp och ner, vilket de upptäcker efter tre minuters fumlande. De knappar in fel kod. Trycker in fel summa pengar - raderar några siffror, börjar om. De tar ut för lite pengar. Försöker stoppa in kortet igen (ÅT FEL HÅLL!), knappar in koden (FEL KOD!) trycker in fel belopp. Funderar länge och väl på om de ska ha minneslapp eller ej. När de väl fått ut pengar kollar de på minneslappen i några sekunder medan de står kvar framför automaten, öppnar väskan i slowmotion, hittar inte plånboken (men de hittar ett läppglans de trodde var borta och glädjer sig över det i två sekunder) - hittar till slut plånboken. Samma visa här. Öppnar den i slowmotion, hittar ett gammalt kvitto de kollar på, stoppar slutligen ner pengar och minneslapp, tittar sig förvirrat omkring och knatar sedan därifrån.

Come on! Vid det laget har jag hunnit bli så irriterad över deras långsamhet att jag drar mitt hår, gnisslar tänder och hoppar på stället. Ögonen har blivit röda och ilskna. Händerna är knutna. Ändå lyckas jag ta ut pengar på endast en minut - hur fan är det möjligt?

/Molly

Kommentarer
Postat av: Kakan

Jättekuuuuuul!

2010-06-09 @ 14:20:04
Postat av: Molly

Haha, sympatikommentar.

2010-06-09 @ 14:39:13
URL: http://mollymind.blogg.se/
Postat av: Kakan

Ja. Jag hade ingen fantasi.

2010-06-10 @ 09:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0