So far so good, hey?

Jag hatar när jag inte sagt ett ord här på löjligt länge. Det blir för mycket att säga och jag orkar inte ens börja. Därför gör jag det enkelt för mig själv och skriver en lista på vad fasiken som har hänt de senaste veckorna.

- Semester. Det är fantastisk och jag vill nästan påstå att jag glömt bort känslan man får när man vet att man inte bara är ledig över helgen. Så. Jävla. Kung.
- Festat i skärgården. Segeltanterna och motorbåtsgubbar, solbrända bringor och hotta chicks med solblekt hår - det räcker som sammanfattning. (Plus hög musik, härliga onyktra samtal med syrran på bryggan och efterfest tillsammans med myggen).
- Varit på landet. Först nu har jag insett hur fruktansvärt fantastisk vår ö är, med 360 graders vy över horisonten. Den du!
- Varit i Göteborg. Ölat med min arabiska vän. Blivit bakis.
- Varit i Varberg. Underbar stad som jag ska återvända till om två veckor eller så. Fantastiskt var det, med olovligt badande på utomhusbadet.
- Blivit mindre blek. Ja, jag är inte direkt pepparkaka än, men det tar sig.
- Tagit bilder. Många tusen, nu när jag tänker efter.
- Sett min lillebror få svinkoppor. Eskalerande, galna svinkoppor. Kan ni undvika dem - do it. Det är inte sexigt, skönt eller roligt över huvud taget.

Det får räcka så.

Nu till det viktiga: Australien. Jag åker om drygt en månad nu och det känns fortfarande som att det kommer bli underbart. Varför har jag inte fått panik än? Med tanke på att jag ibland kan vara lika labil som en hackspett på amfetamin förvånar det mig att jag ännu inte har
1. Ballat ur.
2. Fått second thoughts.
3. Kissat på mig av rädsla.

Jag återkommer förstås med updates i frågan.



/Molly - snart på vift down under


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0