Changed plans all over again

Nu är jag hemkommen från en släktträff i Blekinge, en ganska hysterisk sådan. Stugorna vi bodde i (ja, det var på en gigantisk camping - mindre roligt) var minimala och utan rinnande vatten. Det fanns endast två duschar för de många campingmänniskorna på området, som var större än Ryssland. Sängen jag låg i var som en half-pipe och jag låg alltaå dubbelvikt åt helt fel håll. Vädret var helt overkligt. Det var som om ett monsunregn, minus den varma temperaturen. Tolv grader och hällregn med andra ord. När det dessutom började hagla och blåsa kuling ville jag ge upp.

Lovely?

Not so much. Jag uppskattar min släkt och tycker att det är trevligt att träffa alla döva gamlingar och fina sysslingar, men det blir ganska långt med en hel helg. Räcker det inte med en middag? Jag ska kämpa för det till nästa gång.

På tisdag var det tänkt att jag, mamma och min syster skulle åka till New York, men det fick vi ställa in eftersom syrran är sjuk i lunginflammation. Bittert, surt och fanihelvetevadtråkigt, men Ne York finns kvar och vi får åka dit någon annan gång. Med tanke på att jag om en månad åker iväg Down Under ett år misstänker jag dock att det dröjer, hehe.

Dagens Australienuppdatering: Lugnt. Stabilt. En och annan lyckospasm har väl slunkit ut, men jag har lyckats hålla mig på mattan rätt bra. Jag har fått mina biljetter och så nu, vilket tog ett tag eftersom de tydligen inte lyckades skickas med mailen.

Vad behöver jag mer innan jag åker? Tåls att funderas på.

/Molly

Kommentarer
Postat av: jennifer

din musik knasis :) smsa någon maiadress man kan skicka dem till eller något? kanske tillochmed får styra över dem på usb sticka och komma över med dem?

2010-07-25 @ 19:51:49
URL: http://whenloveandhatecollide.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej Molly!

Jag hittade din blogg när jag sökte runt lite på internet, och tänkte säga att jag kom till Sydney igår och känner mig ensam nu såhär i början när man inte fått några kompisar än. Jag jobbar som au pair måndag-fredag men är ledig på helgerna. Vad ska du göra i Australien, ska du resa runt eller? ;D Vore kul att träffas! Jag bor ungefär en mil från själva city :)

2010-07-30 @ 17:29:37
URL: http://mylifeinaustralia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0