Packningen är påbörjad

Nu är jag nervös. Jag har tagit min systers rum (jamen hon bor ju ändå i Uppsala nuförtiden) för att använda endast som packrum. Väskan står tom på golvet och runtom den ligger massor av små högar med kläder. Det kändes extremt märkligt att lägga endast ett par jeans där på golvet - jag vill ta med minst tre, men inser att det är himla dumt om det är 800 grader där sedan.

Jag ska denna gång trotsa mina dåliga och opraktiska packningsvanor. Vanligtvis är det nämligen så att jag brukar gå efter ledorden "allt ska med för annars klarar jag mig inte". Exempelvis har det hänt flera gånger att jag tagit med mig sju par extra trosor, ett par tofflor jag inte ens använde när jag lufsade runt hemma eller ett par behå-band som jag inte ens visste vilken behå de passade till, bara för att det kunde vara bra att ha.

Som sagt ska jag nu bara tänka praktiskt. Vad behöver jag ha med mig? Vilka saker är nödvändiga för att ett liv i Australien ska vara möjligt? Inga onödiga saker ska med.

En detalj man inte får glömma är att jag faktiskt inte ska till Amazonas - det finns affärer i Australien. Glömmer jag något köper jag det där. Skulle jag inse att jag behöver ett par extra jeans ordnar jag det snabbt som ögat där jag just då befinner mig. Lugna puckar.

(Jag låter mycket mer rationell än jag känner mig. Egentligen surrar jag omkring som en stressad fluga här hemma och försöker att inte få ett nervous breakdown.)


/Molly - stressad





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0