I punktform (för enkelhetens skull)

Idag är schemat följande:

- Dricka kaffe på trappan (livsavgörande början)
- Göra om mitt CV till engelska (kan vara en fördel om man är i ett engelsktalande land och ska öka chansen att få ett jobb)
- Äta kvarlämnad fantastisk cheesecake
- Jogga bort cheesecake-kalorierna
- Fortsätta packa
- Åka till Täby Centrum för att inhandla saker åt mina kära killpolare down under: "Ta med fyra par H&M-kalsonger stl L, två chokladkakor (Marabou Original), ett par Resterödkalsonger till vår polare och två limpor cigg."

Okej.

1. Finns inte H&M i Sydney? Jag trodde det. Hur som helst borde det garanterat finnas kalsonger att köp i det där landet. Inte går de omkring med djurhudar fortfarande?
2. Chokladkakor finns på IKEA i Sydney.
3. Varför ska jag köpa kalsonger åt deras polare? Doesn't make sense. Tur för dem att jag är helt ofattbart vänlig.
4. Två limpor cigg. Får man ens ha med det dit eller jag kommer jag att  bli utkastad ur landet med huvudet före?

Kan ingen bara mata in svar och lösningar pronto?

/Molly


Kommentarer
Postat av: Carolina

Okej, ska försöka hjälpa till!

1. H&M finns inte här tyvärr. Dessutom förstår jag om dina kompisar är vana vid ett visst märke, här finns i princip bara tre olika underklädesmärken för män, och de skiljer sig starkt åt. Förutom detta finns det många lågprisvarianter som inte alltför sällan går sönder första gången man använder dem (allt detta enligt min pojkvän som lyckligtvis bara använder en typ som han lätt kan få tag på här). Så du kanske gör bäst i att köpa med dig kalsonger till dem, det är ju iallafall ett ganska viktigt plagg att vara bekväm i.

2. Marabou finns på IKEA, men det är svindyrt jämfört med priserna hemma. Dock så är ju prisskillnaden försumbar jämfört med den extra vikt som du måste "slösa" bort. Jag föreslår att du i så fall erbjuder dig att betala för att de ska köpa sina chokladkakor från IKEA.

4. Så vitt jag vet får du ta med två limpor, men du måste deklarera dem. Dessutom begränsar det vad du får köpa på tax-free ifall du hade tänkt att göra det.



Lycka till med packningen och kom ihåg att ta med åtminstone någon varmare tröja då det ändå är senvinter här nu och nätterna är kalla. Dagstemperaturen är dock väldigt behaglig! Ett tips att ta med är Y3 - du vet sånt där handtvättmedel man kan köpa i enstycksförpackningar. Ovärderligt för akuttvättning på hostels och sånt, och det finns inget liknande här.



Lycka till och hör av dig om du vill ha hjälp med något inför avresan!



Ha det så bra så ses vi förhoppningsvis snart!



Kram, Carolina

2010-08-25 @ 11:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0