Hejhej Sydney

Sitter i detta nu vid en sliten sablarns dator pa ett cafe precis utanfor Sydney. Har knatat runt i innerstan i stort hela dagen med killarna och bara varit helt hanford. Mitt lyckotjut nar jag sag operahuset var nastan pinsamt, men det kan inte hjalpas. I'm in love with this city already.

Flygresan. Har aldrig varit med om en sadan lang resa i hela mitt liv. Allt borjade med ett minst sagt tarfyllt hejda pa Arlanda. Jag ar en helt obotlig crybaby. Fran Arlanda bar det av mot Kopenhamn, dar jag bytte till Bangkok. Copenhagen-Bangkok var en helt valsignad resa - jag kan knappt forsta vilket flyt jag hade med sovandet. Vem lyckas egentligen sova i atta timmar pa planet? Jag har tidigare knappt kunnat sova i 20 minuter. Framsteg, Molly, framsteg!

I Bangkok forsokte jag hacka mig in pa deras natverk, men det gick inte alls. Den enda sida de ville lata mig besoka var sjalva flygplatsens hemsida och det var val kanske inte den mest lockande och inspirerande historian jag sett. Alltsa satte jag mig och redigerade bilder tills batteriet pa datorn tog slut istallet. Man gor vad man kan for att fordriva tiden.

Pa sista flygresan (Bangkok-Sydney) tittade jag pa tre stycken filmer, vilket underlattade. Dock verkade det som en omojlighet att kunna somna. Naivt av mig att tro att jag faktiskt kunde ha sadant flyt tva flighter i rad.

Nu ska jag slagga i nagra timmar for att sedan ga ut och ta en ol med killarna. Ar sa trott att man skulle kunna tro att jag blivit klubbad.

PS. Fy fan vad det ar irriterande att inte kunna skriva med de svenska specialbokstaverna. Jag ska starta min dator sa fort jag bara kan.

Simma lugnt!

/Molly

Kommentarer
Postat av: jennifer



Iih! Vilken tur att du gillaré redan ;)

Med hjälp av mobilen kan jag se vilken tid ni har i sidney. Bra vaa?



Hälsa surfarna från mig!

2010-08-30 @ 10:10:46
URL: http://whenloveandhatecollide.blogg.se/
Postat av: Emelie

haha välkommen hit! jag söker alla jobb, vad som helst vart som helst bara så att jag får in pengar och går plus istället för minus som jag gör för tillfället :P

CV behövs, ser lite annorlunda ut än ett svenskt CV jag använde den här sidan som mall när jag skrev mitt http://www.careerfaqs.com.au/resume-cover-letter-tips/1265/Free-resume-template



eller de beror kanske på vilken typ av jobb du söker, mer seriöst som butiksjobb som man hittar över internet behövs cv och så kallat cover letter men för jobb som typ bartender på en smutsig bar är det nog bara att kila dit och fråga! :)

jag är här så länge jag kan, förhoppningsvis börjar jag plugga igen i feb så då är det 3 år till! så jag behöver bara jobb fram tills dess för att få ihop lite slantar.



men let me know när du har blivit av med jetlaggen, skulle va kul att ses och prata svenska, har bara gjort det ett par gånger här hehe

vet du vad förorten heter där du bor just nu?

/emelie

2010-08-30 @ 12:10:47
URL: http://awfsome.blogg.se/
Postat av: Big sis

<3

2010-08-30 @ 21:34:40
Postat av: Ida AUSTRALIEN ♥

Lycka till ! Sydney ar fantastiskt! Min sambo ar fran Melbourne sa det ar bara att fraga om det ar nagot du undrar over eller behover hjalp med :) Ha det sa bra!

2010-08-31 @ 13:30:32
URL: http://swedstralia.blogspot.com
Postat av: Anonym

Älskade fjärdedel:) kan knappt fatta att du är på andra sidan jordklotet, du känns så nära men samtidigt så långt borta. Jag kommer våldgästa ditt hus ett antal ggr, lägga mig i din säng och snuffa på dina lakan, psykopat? Ja visst! Hälsa Sydney, landet,ölen, grabbarna och inte minst surfarna från mig;). MASSA KÄRLEK din lillhummer

2010-08-31 @ 21:26:56
Postat av: Mellanhummet

Jag är så glad att du har det bra!! Saknar dig men det hjälper att du har det bra!

<3 din mellanhummer (cm längre än lillhummer)

2010-08-31 @ 22:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0