Uppåt framåt

Seger! Jag har besegrat magsjukan. Jag spöade den, stampade på den, mosade den och fördrev den på flykt. Suck on that, flu-fucker!

När jag kollar på flygbiljetter till Australien kommer det upp många alternativ. Billigast (vi gillar billigt) är att mellanlanda två gånger, varav en gång i Abu Dhabi. Abu what? Var hamnar jag då? Jag tror faktiskt att jag föredrar att mellanlanda på en plats jag känner till, speciellt eftersom jag reser ensam. Jag vet redan nu att jag kommer vara stressad som ett as - då vill jag inte behöva fundera på var någonstans i världen jag befinner mig. Jag vill kunna säga vilket land jag är i om någon skulle behöva veta, även om jag bara kommer att vara där i några timmar. Det tycker jag känns rimligt.
    En annan billig variant är att mellanlanda i typ Bangkok, vänta där i tolv timmar - vänta, VA? TOLV timmar på Bangkoks flygplats, efter att ha flugit i tolv timmar från Stocholm och innan nästa tolvtimmarsflyg till Sydney? HELL NO! Vad ska jag göra där? Shoppa i tolv timmar? Pilla mig i naveln? Om man åkte två stycken hade det kanske det varit ett alternativ, men själv? Nej tack.

Det slog mig hur galet långt borta Australien ligger. Det är som ett skämt! Åker man till Thailand tar det ungefär tolv timmar och vid det laget tycker man att man nått världens ände. Thailand är halvvägs till Australien. Jag lär ju ha fått grått hår och rynkor när jag äntligen nått dit.

Molly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0