Lycka enligt en nioåring

Expressen: Kungen kallar Jonas till möte på slottet.

Intressant. Jag kan tänka mig att det är lite, eh, stiff mellan kungen och hans blivande svärson. Fantastiskt roligt kan jag tänkamig att det är. Antagligen väntar bödeln innanför portarna i slottet, redo att likvidera Jonas på två röda sekunder. Eller är det kanske kungen själv som kommer ta saken i egna händer? Tiden får utvisa.

Jag stör mig på att Jonas väljer att vara otrogen med värsta bottennappet. Han har redan en snygg, duktig och stenrik tjej, som dessutom råkar vara prinsessa, men går ändå till en liten norska med sneda tänder. Samma sak  med Tiger Woods! Han har också värsta svenska puman, men hamnar ändå i bingen med Tjejerna Som Gud Glömde. De lever uppenbarligen sina liv i ständig förvirring, både Jonas och Tiger.

Efter att igår kväll frossat i räkor och rosé (äntligen har rosésäsongen börjat, som jag längtat!) skulle jag natta lillasyster. När jag sitter där på sängkanten som allra bäst, harmonisk och mysig, ställer min lillasyster Frågan Som Jag Inte Ville Ha: "Vad är en hora?".

NEEJ! Måste jag ta blommor och bin-samtalet med min egen syrra? Låt mig slippa, God fucking damn it!

Molly: Eeeh... Ja, det är väl när killen betalar för att få pussa och krama.. och kanske lite till... på tjejen. Utan att hon kanske vill. (Hoppas frenetiskt att hon inte ska kräva ytterligare förklaring)
Lillasyster: Men vadå. Betalar han för att han tycker att hon är snygg och för att typ bli ihop med henne?
Molly: Ehm, ja inte riktigt bli ihop kanske (fuuuck) utan snarare bara för att få vara med henne en stund.
Lillasyster: Men kan man sluta vara hora då? Typ bli kär i killen och skaffa barn och gå på Gröna Lund? Och typ flyga flygplan och så?

Gröna Lund och att flyga flygplan - lycka enligt en nioåring.

Molly
   







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0