Stämningshöjare i vardagen

Så var det hockey igen. Ploppen sitter och är så exalterad här att jag undrar om hennes hjärta kommer palla med. Jag sitter bredvid och försöker se snäll ut, ge lugnande inverkan eller nåt. Lillasyster sitter med en hamster i knät, eftersom hon påstår att han ger tur. En maskot i form av en vit och lurvig hamster kan ju inte slå fel.

På mitt jobb sitter en tidningsredaktion - en tjejtidningsredaktion. Det är helt bisarrt vad mycket roliga presenter de får skickade till sig av märken som L'Oréal, Dior, Chanel - you name it. De får smink, hårprodukter och hudkrämer i mängder och varje gång jag ger dem påsarna med härligheter blir jag så avundsjuk och nyfiken att jag kryper ur mitt eget skinn.

Idag kom det en fantastisk påse från L'Oréal. Jag gav påsen till en av tjejerna, i vanlig ordning, och gick sedan tillbaka till min plats. Då hände det underbara. Hon kommer till min plats och ger mig en ögonskugga och ett nagellack! Den tjejen kommer hamna i himlen - det var höjden av gullighet.

Mitt smink igår:



/Molly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0