Socialt helt oacceptabla handlingar

Det finns vissa saker som man, när man befinner sig utanför sitt hem, aldrig, under några som helst omständigheter får göra. Vill du att människor ska se dig som en trevlig och normal människa, gör inte dessa saker. Vill du äckla människor omkring dig och framställa dig själv som helt socialt missanpassad: Do it. Dock inte framför mig, I'll kill you.

1. Snyta sig i luften. Åh, vad vidrigt det är. Människor som håller för ena näsborren och sedan bara tokfräser ut innehållet i den andra näsborren rakt ut i det fria. Hur tänker man? Att andra människor gärna vill se snoret fara genom luften som en klump och sedan landa på marken? Det borde bara straffbart.

2. Peta i näsan in public. HALLÅ? Alla ser att ditt finger befinner sig i din hjärna och rotar runt efter snuskigheter. Alla ser när du drar ut fingret och sen håller något mellan fingrarna. Alla vet, alla vill kräkas. Det är äckligt, okej?

3. Prutta in public. Finns det något värre än att gå in i någons pruttmoln? Vetskapen att man just inandats partiklar som befunnit sig i någon annans tarm för några sekunder sedan är så ofattbart motbjudande.

4. Bita på naglar och nagelband in public (det är många "in public"). I morse såg jag en kille som verkligen gnagde på sina fingertoppar. Sedan tog han bort fingret från munnen, granskade det och började direkt tugga på det igen. What the..?

5. Låta alla se ditt paket genom byxan - gäller killar. Urk. Det är inte trevligt när man får en kille mitt emot sig på tunnelbanan som har byxorna så tajt åtdragna i skrevet att man ser varenda lite detalj där innanför. Igår var jag tvungen att bevittna en man vars snabel sträckte sig ner längs hans högra lår, typ som att den försökte rymma. Jag skulle ha sagt något i stil med "Ursäkta herrn, men jag tror minsann att du har en rymmare därnere. Kanske är dags att tygla den lite?"

Molly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0