Hockeymatcher behöver inte betyda öl och rapar

Igår stod hockeymatchen mellan HV och DIF på schemat. Ploppen ville förstås titta, djurgårdare som hon är. Med tanke på att jag är gnagare bar det mig emot att ens tänka på att heja på DIF, men jag svalde min stolthet och bestämde mig för att vara lojal mot Stockholm åtminstone. Dessutom skulle väl ploppen kasta ut mig ur huset om jag visade alltför mycket missnöje.

Jag brydde mig inte speciellt mycket om själva matchen, utan tittade mest upp när ploppen gjorde ifrån sig konstiga och stressade ljud och utropade "MEN VAFAN" och "MATA IN ETT MÅL NUDÅ!" med jämna mellanrum. Om jag hade varit blind och inte känt henne över huvud taget, hade jag antagligen gissat att hon suttit där iklädd nätbrynja och emd en burköl i nypen.

Nej, ploppen och jag satt inte och drack öl och kliade oss i navelluddet. Vi adderade istället lite flärd till matchtittandet genom att måla naglarna och dricka rosévin. Fan, det är helt genialiskt.

Bästa citatet av kommentatorerna under hela matchen: "Han far omkring med sin lilla klubba som en elvisp". Hahaha, jag dör.

Molly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0