En liten fundering

Jag har tänkt på en sak - det gäller människor som spelar instrument. Varför, ja varför, väljer någon att spela ett instrument stort som ett hus? Ett instrument som är så ofantligt stort, att man behöver en vagn för att frakta det någonstans och som tar upp hela trottoaren när man har det med sig! VEM VÄLJER DET? Det är så sjukt.

När jag var ute på lunchen såg jag en man gick och släpade (släpade!) på en stor cello. Han såg så självmordsbenägen ut att jag nästan ville gå fram till honom, lägga en hand på hans axel och säga "Det är bra nu. Nu räcker det med skiten.". Han skulle ha varit så tacksam. Jag lovar att han inte ens vill spela det där dumma instrumentet, utan att hans dominanta föräldrar tvingade honom när han var liten. Sen blev han ju stuck med den där stora klumpen till cello.

Jag gick inte fram till honom, hade faktiskt godis att inhandla till kontoret. Får mina medarbetare inte sitt fredagsgodis väntar väl ett nackskott i gryningen för mig. Jag har väl inte dödslängtan heller.

/Molly

Kommentarer
Postat av: Kakan

Du menar väl ändå en basfiol? En cello är stor ja, men den framkallar inte dödslängtan. Kära hjärtanes, du har mycket att lära ser jag. Många högprioriterade kunskaper.

2010-04-23 @ 15:13:14
Postat av: Molly

So sue my sorry ass Kakan. Det var en skitstor gitarrformad best, vem vet vad en sådan kallas?

2010-04-23 @ 15:21:34
URL: http://mollymind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0