Down Under

Australien var det ja. Vet inte riktigt vad jag ska göra av mig själv när det gäller Australien. Ena sekunden är jag eld och lågor och helt överlycklig över att jag ska åka, andra sekunden får jag ångest över att jag ska lämna allt och bara dra till världens ände.

Jag skjuter allting framför mig hela tiden. Visumet är inte ett smack svårt att fixa, faktum är att det är galet enkelt. Ändå känns det som ett stort projekt. Det gäller försäkringen också. Hur enkelt är det inte att bara ringa försäkringsbolaet och kolla vad jag behöver göra? Så enkelt!

Jag är livrädd för att åka iväg själv, att kanske inte hitta ett jobb, att lämna mina vänner och familj, att inte hitta en bostad, att bli uppäten av hajar och boxad av kängurus. 

Damn, jag får svettningar, ryckningar i ögonen och spasmer i armarna av det här. Mitt psyke och mina nerver är uppenbarligen inte tillräckligt tåliga. Hur ska det då gå down under? Blotta synen av en spindel kommer väl ge mig en hjärtattack och ett epilepsianfall. Det blir ju kul.

Snart börjar jag leva i förnekelse också: "VavadåAustraliennejjagvetintevadduprataromlämnamigifredhejdå"


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej! Hittade till din blogg från kakhusets kommentarsfält. Att dra iväg, speciellt på egen hand, kan kännas stort och överväldigande, men bli inspirerad av andra som gjort det och möjligheterna som kommer öppnas är det bästa. Jag åkte iväg till Kina själv förra sommaren för att läsa en sommarkurs, något som öppnade mina ögon för möjligheterna som finns. Nu befinner jag mig i Singapore och pluggar en termin :) Efter det blir det resa till Bali, Sydney och Tokyo innan det är dags för svensk sommar ^^ Vad som sedan händer när jag tagit min examen i Sverige vet man aldrig, men att flytta utomlands lockar väldigt mycket. Dessa tankar och mål hade jag inte varit lika starka om jag inte vågat första gången ;) Man anpassar sig dessutom fortare än man tror och du verkar vara utåtriktad person så det skadar inte :) Lycka till!

2010-04-28 @ 10:33:22
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/
Postat av: Mikaela

SV: Hej igen :)



Tack för det fina svaret, glad jag blev :) Jag har en kompis som pluggar i Sydney (hon stortrivs trots en skola med MYCKET plugg!) :) Hennes blogg är www.emaustralia.blogg.se

Hälsa från mig och henne kan du fråga om hur man skaffar jobb! Hon har varit där i mer än 1 år nu och har även hunnit med att jobba vid sidan av studierna. Svenskar har dessutom ett väldigt bra rykte om sig i Australien, vilket inte skadar ju ;)

När det kommer till det du inte vet; det är bara att fråga runt. Jag gjorde precis samma när jag skulle ska till skolan här i Singapore och det finns många svenskar spridda runtom i världen som kan komma med tips :)



Fortsatt lycka till!

2010-04-28 @ 13:23:45
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0