Att försova sig

Bara för att jag påpekade hur jäklarns pigg och glad och övertaggad jag var igår, är jag motsatsen till det idag. Dagen börjde så dåligt - en timmes extra sömn förvisso, men å andra sidan en timme mindre tid att fixa hår, sminka mig, inta föda, pilla mig i naveln och kubba runt i huset till hög musik. En förlust, med andra ord.

Nu blev det istället så att jag stressduschade, fönade håret utan någon som helst finess, smetade på ögonskugga i en oroande fart och satte på mig ett par jeans som är smutsiga på baksidan av vaderna. Det sistnämnda märkte jag inte förrän jag satt på det överfyllda tåget till jobbet och kunde då alltså bara rycka på axlarna - det är trots allt väntat att sådana missöden ska inträffa en morgon lik denna.

Jag tänker dock inte låta den här morgonen förstöra min dag. Istället använder vi ett av mina gamla favorituttryck och går sedan vidare: Det är bara att ta bajsmackan och hugga in.

Jag låter den meningen tala för sig själv.

Kommentarer
Postat av: jasmine

fin blogg :)

2010-04-28 @ 12:39:20
URL: http://smine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0