Roadtrip vol. 1

Long time no see!

Oh boy, jag vet inte var jag ska borja.

Vi lamnade Sydney klockan tre pa eftermiddagen i onsdags. Var van (som vi dopt till Beatrice, eller "Gamla Bettan") brummade pa som hon skulle, dvs hogljutt.

Forsta stoppet var Newcastle. Nar vi kom dit var det svinkallt och helt kolsvart sa vi hade till en borjan lite problem med att hitta en lamplig plats att sova pa. Reglerna kring overnattning i bil/van ar stranga har, sa man kan alltsa inte bara stalla sig i vilken vagkant som helst. Hur som helst lyckades vi hitta Newcastles i sarklass basta plats. Uppe pa en klippa med utsikt over havet, over stranderna, med en vattenkran och med soptunnor omkring.
Niklas var en trott filur sa han ville helst inte ut och rulla hatt, utan mest bara ata och sen ga och lagga sig. Odet hade andra planer for oss fem. Det slutade med att vi gick ut och korde all in. Newcastle var inte en sadan quiet town som man hade kunnat tro.

Vi vaknade ganska sent pa torsdagen, oplanerade som vi ar, och var dessutom sega med att komma ivag. Nasta stopp var Coffs Harbor. Vi lyckades gora en favorit i repris och ankomma till malet nar det redan var kolsvart. Damn it. Denna gangen parkerade vi i ett naturomrade dar det fullkomligen kryllade av kangurus. Jag var sa nervos over att ga utanfor vanen nar jag var dar, kandes som att varenda orm i omradet skulle komma och ata upp mig. Ingen kisspaus for mig alltsa, ibland galler det bara att knipa.

Niklas och jag lekte diciplinerade pa fredagsmorgonen. Vi stallde vackarklockan, korde upp de andra tre och brummade ivag ganska tidigt. Det kan mycket val ha varit for att vart nasta Byron Bay - couldn't wait. Byron Bay ar som ett paradis. Alla ar sa trevliga att man skulle kunna rafsa ihop alla och bara ta med dem.
Pa kvallen gick vi ut och at med nagra nyfunna backpackervanner och gick sedan ut. Kalaskvall!

Idag har vi bara legat pa playan som strandade valar. Det har varit ultravarmt (ja Mikaela, jag anvander massor av solkram) i luften, men vattnet ar riktigt kyligt. Eftersom vi ar svenska vikingar hoppade vi dock i anda - det gallet att halla en viss image uppe.

Jag har aldrig langtat sa mycket i hela mitt liv efter en varm dusch. Det enda jag lyckats med ar enminutsavspolningar i iskallt vatten. Det skulle inte sitta helt fel att fa raka benen och schamponera haret lite, men det ar bara att bita ihop. Dock tror jag att vi ska aka till en campingplats ikvall for att duscha och sova, men man vagar inte hoppas for mycket. Kanske far jag vara saltig, svettluktande opch harig och dygn till.

Imorgon bar det av mot Nimbin och sedan Brisbane. Jealous?

/Molly


Kommentarer
Postat av: Kakan

Fyfan vad najs det låter! Helt fantastiskt. Men vadå, får ni plats att sova i vanen allihopa? :O coolt. jag vill se bildeer Molly! <3

2010-09-11 @ 10:27:15
URL: http://Javlarigavle.blogspot.com
Postat av: Big sis

Men GAAAAH va coolt sis! Du verkar ha det helt fantastiskt! Bara att bortse från de hygienska tillkortakommandena - jag lovar att du ser skönt smutssnygg ut ändå. Som kate moss fast mindre grunge.



Jag undrar faktiskt också över sovdilemmat. Är vanen i själva verket en husbil? Eller sover ni under stjärnorna? Förhoppningsvis erbjuder gentlemännen bästa platsen till dig juvelen <3



Fasen du är bäst. saknar dig! KÖR HÅRT nu och ha så jävla kul :D

2010-09-13 @ 21:31:13
Postat av: Big sis

Men GAAAAH va coolt sis! Du verkar ha det helt fantastiskt! Bara att bortse från de hygienska tillkortakommandena - jag lovar att du ser skönt smutssnygg ut ändå. Som kate moss fast mindre grunge.



Jag undrar faktiskt också över sovdilemmat. Är vanen i själva verket en husbil? Eller sover ni under stjärnorna? Förhoppningsvis erbjuder gentlemännen bästa platsen till dig juvelen <3



Fasen du är bäst. saknar dig! KÖR HÅRT nu och ha så jävla kul :D

2010-09-13 @ 21:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0